مرجع تخصصی فایل های کارآموزی

نمونه گزارش کارآموزی دانشگاه آزاد، گزارش کارآموزی word، نمونه فرم کارآموزی تکمیل شده، نمونه گزارش کاراموزی، نمونه پر شده دفترچه کارآموزی هنرستان رشته کامپیوتر، نمونه تکمیل شده فرم کارآموزی پیام نور، کارورزی مدیریت کسب و کار

مرجع تخصصی فایل های کارآموزی

نمونه گزارش کارآموزی دانشگاه آزاد، گزارش کارآموزی word، نمونه فرم کارآموزی تکمیل شده، نمونه گزارش کاراموزی، نمونه پر شده دفترچه کارآموزی هنرستان رشته کامپیوتر، نمونه تکمیل شده فرم کارآموزی پیام نور، کارورزی مدیریت کسب و کار

دانلود رایگان کارآموزی مکانیک خودرو 40 ص

کارآموزی-مکانیک-خودرو-40-ص
کارآموزی مکانیک خودرو 40 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 43
حجم فایل: 262 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏سیستم هیل بورن :
‏ ‏در سال 1945 یک سیستم انژکتوری توسط یک آمریکایی به نام “‏ استوارت هیل بورن”‏ برای اتومبیل فورد ساخته شد . به طوری که این سیستم فاقد هر گونه نوآوری بود . اما امتیاز آن کیفیت ساخت آن بود و در مقایسه با معروف ترین انواع کاربوراتوری آن زمان که اتسرومبورگ نام داشت به مراتب کارآیی بهتری داشت . فقط یکی از نقاط ضعف سیستم هیل بورن این بود که تمامی سوختی که از پمپ انژکتور به داخل کانال های ارتباطی پاشیده می شد به داخل موتور راه پیدا نمی کرد . فشار در داخل نازل های سیستم تزریق از طریق دو کانال ارتباطی نازک و باریک در حد متوسط تنظیم شده و مقدار اضافی بنزینی که از نازل پمپ پاشیده می شود از طریق این دو کانال به باک بنزین برگردانده می شود . در راه بازگشت میزان اضافی سوخت پاشیده شده یک دریچه کوچک قرار دارد که در هنگام به اصطلاح تخت گاز کردن بخشی از این سوخت برگردانده شده از طریق این دریچه مورد استفاده قرار گرفته تا مخلوط سوخت مورد نیاز حاصل شود . بعد از ورود طرح هیل بورن به بازار اظهار شد که چنین طرح سیستم تزریق سوختی برای استفاده در موتورهای خیابانی مناسب نیست . حقیقت این بود که این طرح به طور کلی طرحی مناسب برای اتومبیل های موتور بنزینی نبود .

‏سیستم روچستر :
‏بعد از چندی کمپانی جنرال موتورز سیستم انژکتوری روچستر را به عنوان جانشین برای کاربوراتورهای چهار دهنه خود معرفی کرد که متأسفانه این سیستم نتوانست باعث به وجود آمدن نیروی تولیدی بیشتری برای موتورها شود . اما اظهار می شود که اتومبیل با چنین سیستمی از شتاب بهتری برخوردار است . سیستم روچستر تا حدودی مشابه سیستم هیل بورن بود و در این سیستم تنظیم جریان سوخت با تغییر فشار سوخت انجام می گرفت .
‏متأسفانه برای روچستر و جنرال موتورز ، مشکلات سوخت رسانی در هنگام آهسته کار کردن موتور توسط مهندسین حل نگردید و نازل های اسپری کننده تا حدودی در این کار مؤثر بودند و این حقیقت را می شد از رنگ سیاهی که از اگزوز این گونه اتومبیل متصاعد می شد ، دریافت . کمپانی معظم بوش آلمان توانست تا حد زیادی مشکل قطرات سوخت را مرتفع کند با ابداع سیستم K-Jetronic‏ مشکلات به طرز چشمگیری برطرف شد . این سیستم دارای توانایی و قابلیت بالایی بوده ولی در مقایسه با سایر سیستم های انژکتوری گران می باشد . برنامه تدارک و تنظیم میزان سوخت در سیستم K-Jetronic‏ بسیار پیچیده می باشد .
‏اساس کار سیستم K-Jetronic‏ ‏ ‏:
‏ ‏این سیستم با تزریق دائم بوده و اندازه گیری سوخت در آن بطور مستقیم با جریان هوای مصرفی موتور انجام می شود . در این سیستم پمپ عامل جریان یافتن سوخت ، حجم هوای عبوری به موتور بوده و سیستم محرک مکانیکی نیست . نظر به این که هوای مصرفی موتور بطور مستقیم قابل اندازه گیری و کنترل میباشد ، طرح
K-Jetronic‏ برای کنترل گازهای خروجی اگزوز و استفاده از پس سوز نیز بسیار مناسب است . هوای مصرفی موتور پس از عبور از فیلتر هوا به صفحه اندازه گیر هوا برخورد می کند و آنرا به حرکت در می آورد . با حرکت صفحه اندازه گیر ، اهرم آن قرقره سوپاپ سوخت را حرکت داده و معبری از سوخت را متناسب با حجم هوا به موتور باز می کند . سوخت از باک توسط پمپ الکتریکی به آکومولاتور می رسد ، پس از ذخیره سازی در آن که برای نوسان گیری ضربان های سوخت ضروری است ، به فیلتر رسیده و سپس وارد قسمت توزیع کننده می شود .
‏یک رگلاتور اولیه در قسمت توزیع کننده فشار سوخت را در مقدار ثابتی نگه می دارد و از برگشت سوخت اضافی به باک و یا ارسال بیش از حد به موتور جلوگیری می کند .
‏واحد اندازه گیر هوا :
‏واحد اندازه گیر هوا شامل یک محفظه مخروطی است که در میان آن یک صفحه ای متصل به اهرم قرار گرفته است . تعادل وزنی صفحه واهرم را یک وزنه عهده دار است . این تعادل در حالت خاموش بودن موتور می باشد و در هنگام روشن بودن موتور به نسبت مصرف هوا ، تعادل صفحه اندازه گیر با دبی هوای مصرفی موتور بهم می خورد . البته بعداً توسط نیروی هیدرولیکی سوختی که به پلانجر کنترل سوخت تاثیر می کند ، نوعی تعادل در سیستم ایجاد می شود .در حقیقت موقعیت صفحه اندازه گیر با مقدار هوای عبوری از محفظه مخروطی تعیین می شود و حرکت آن توسط اهرم به پلانجر توزیع کننده سوخت منتقل می شود و آنرا بسمت بالا حرکت می دهد


 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود رایگان کارآموزی ریخته گری آبکاری کروم

کارآموزی-ریخته-گری-آبکاری-کروم
کارآموزی ریخته گری آبکاری کروم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 462 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 60 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏2
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد‏ ‏شهر مجلس
‏ریخته گری آبکاری کروم
‏تقدیر و تشکر :
‏جای بسی خوشبختی و افتخار است که اینجانب به بهانه ‏2‏ واحد درسی کارآموزی توانستم از راهنمایی های ‏جناب آقای ‏دکتر کیومرث غوثی‏ ‏استفاده نمایم واز آموزشهای دلسوزانه و محبتهای ناتمامشان بهره مند گردم و امیدوارم با گردآوری این مطالب که در پیش رودارید توانسته باشم گوشه ای از آموزشهای این دلسوزانه را منعکس کنم.
‏امید است این عزیز نیز از اینجانب رضایت خاطر داشته باشند ومطالب گردآوری شده را مورد قبول دانسته و تأیید نمایند.
‏ با تشکر
‏3
‏فهرست
‏مقدمه ‏
‏آشنایی کلی با مکان کارآموزی
‏نمودار سازمانی و تشکیلاتی
‏موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی
‏شرح وظایف کارآموز
‏4
‏مقدمه
‏آبکاری‏ کروم
‏نیکل ‏یکی از مهمترین فلزاتی است که در آبکاری به کار گرفته می‌شود. تاریخچه ‏آبکاری‏ کروم ‏به بیش از صدها سال پیش باز می‌گردد این کار در سال 1843 هنگامی که R.Rotlger ‏توانست رسوبات‏ کروم ‏را از حمامی شامل سولفات‏ کروم ‏و آمونیوم بدست آورد آغاز گردید ‏بعد از آن Adams ‏اولین کسی بود که توانست آبکاری‏ کروم ‏را در موارد تجاری انجام دهد.‏ کروم ‏رنگی سفید شبیه نقره دارد که کمی متمایل به زرد است و به راحتی صیقل‌پذیر و ‏دارای خاصیت ‏انبساط ‏و ‏انقباض? ‏جوش‌پذیر بوده و مغناطیسی می‌بلاشد. ‏آبکاری با‏ کروم ‏اساسا به منظور ایجاد یک لایه براق برای یک لایه بعدی مانند کروم و ‏به منظور فراهم آوردن جلای سطحی خوب و مقاومت در برابر ‏خوردگی ‏برای قطعات فولادی? برنجی و حتی بر روی پلاستیکهایی که با روش‌های شیمیایی متالیزه ‏شده‌‌‌اند به کار می‌رود. مواد شیمیایی که در الکترولیتهای‏ کروم ‏به کار می‌روند ‏عبارتنداز:

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود رایگان کارآموزی در شرکت زامیاد

کارآموزی-در-شرکت-زامیاد
کارآموزی در شرکت زامیاد
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 127
حجم فایل: 75 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 127 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تاریخچه شرکت زامیاد :
‏این شرکت در سال 1342 تاسیس شده است و فعالیتهای آن شامل : ساخت و مونتاژ خوردهای بنزینی و گازوئیلی مطابق با استانداردهای بین المللی است این کارخانه در ابتدا شامل شرکتهای زر، که تولید کننده فنرهای صفحه ای و همچنین شرکت ایران رادیاتور بوده است که در حال حاضر هر کدام از این شرکتها به صورت مستقل فعالیت می کنند. شرکت زر در سال 1349 و شرکت ایران رادیاتور در سال 1350 به بهره برداری رسیده است. از سال 1362 وانت نیسان جونیوز 2000 در کنار تولیدات رنو 5 درب جزء تولیدات سایپا شد و در سال 1364 امتیاز ساخت وانت مزبور را از شرکت زامیاد خریداری گردید که به منظور افزایش قدرت موتور نیسان جونیوز شرکت سایپا قراردادی با شرکت نیسان موتور ژاپن منعقد نمود و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته وانت نیسان با حجم موتور 2400 سانتیمتر مکعب از سال 1369 تولید می نماید تولید اصلی شرکت زامیاد همانطور که گفته شد وانت نیسان می باشد و هم اکنون در کنار این تولیدات مینی بوس ایویکو و کامیون و کامیونت ایویکو هم در این کارخانه ساخته و مونتاژ می گردد.
‏1
‏تاریخچه شرکت زامیاد :
‏این شرکت در سال 1342 تاسیس شده است و فعالیتهای آن شامل : ساخت و مونتاژ خوردهای بنزینی و گازوئیلی مطابق با استانداردهای بین المللی است این کارخانه در ابتدا شامل شرکتهای زر، که تولید کننده فنرهای صفحه ای و همچنین شرکت ایران رادیاتور بوده است که در حال حاضر هر کدام از این شرکتها به صورت مستقل فعالیت می کنند. شرکت زر در سال 1349 و شرکت ایران رادیاتور در سال 1350 به بهره برداری رسیده است. از سال 1362 وانت نیسان جونیوز 2000 در کنار تولیدات رنو 5 درب جزء تولیدات سایپا شد و در سال 1364 امتیاز ساخت وانت مزبور را از شرکت زامیاد خریداری گردید که به منظور افزایش قدرت موتور نیسان جونیوز شرکت سایپا قراردادی با شرکت نیسان موتور ژاپن منعقد نمود و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته وانت نیسان با حجم موتور 2400 سانتیمتر مکعب از سال 1369 تولید می نماید تولید اصلی شرکت زامیاد همانطور که گفته شد وانت نیسان می باشد و هم اکنون در کنار این تولیدات مینی بوس ایویکو و کامیون و کامیونت ایویکو هم در این کارخانه ساخته و مونتاژ می گردد.
‏2
‏تاریخ بهره برداری : 1350
‏نوع مدیریت : دولتی
‏تعداد کل پرسنل پیمانکار : 780 نفر
‏تعداد کل پرسنل قراردادی : 219 نفر
‏تعداد پرسنل رسمی : 605 نفر ‏–‏ 1700 نفر کارگر به صورت پیمانکار و قراردادی ‏–‏ رسمی
‏قسمتهای مختلف ساختمانی شرکت زامیاد‏ :
‏همانگونه که از نقشه و کروکی مشاهده می شود شرکت زامیاد از بخشهای مختلف تشکیل شده است :
‏ساختمان اداری
‏دایره فروش و تحویل
‏سوله در دست احداث ایویکو
‏فروشگاه ایویکو
‏ساختمان اداری
‏خدمات بعد از فروش
‏3
‏ترانسپورت
‏نیروگاه پست پاساژ برق
‏تعاونی مصرف
‏تولید و کمپرسور هوای فشرده
‏ضبط اوقات
‏رستوران
‏ساختمان اداری در دست احداث
‏باسکول
‏مخابرات
‏نگهبانی و بانک
‏مسجد
‏سوله دوهزار و پانصد
‏سالن تولید
‏لیفتراک
‏پمپ بنزین
‏پست برق

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود رایگان فایل کارآموزی وزارت راه و ترابری عمران

کارآموزی-وزارت-راه-و-ترابری-عمران
کارآموزی وزارت راه و ترابری عمران
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 96 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه وتشکر
‏حمل ونقل از جمله بخش های زیر بنایی اقتصاد هر کشور است لذا فرایند توسعه اقتصادی یک کشور را شدیداً تحت تاثیر قرار می دهد و از این رو شرایط وموقعیت این بخش یکی از شاخصهای مهم سطح توسعه محسوب می گرددودر واقع حمل ونقل نیروی محرک توسعه کشور می باشد ‏.
‏با توجه به نقش و اهمیت حمل ونقل د ربرنامه توسعه جایگاه این بخش از نقطه نظر سرمایه گذاری در برنامه های مختلف عمرانی از اهمیت خاصی برخوردار است وبر توسعه سایر بخشهای اقتصادی همانند کشاورزی وصنعت نیز تاثیر بسیار مهمی خواهد گذاشت .
‏توسعه تکنولوژی ساخت تجهیزات اجرایی راه ،تولید مصالح مرغوب ،تولید انواع قیر وافزودنیهای ان از یک طرف و افزایش ترافیک جاده ها ووزن کامیونها از طرف دیگر در شریط حاظر ضرورت طراحی و ساخت جاده های با کیفیت بالا را می طلبد.
‏اداره راه وترابری بعنوان متولی ساخت ، توسعه ،نگهداری واصلاح راههای اصلی وفرعی کشور وظیفه بسیار سنگین ومهمی را بر عهده دارد .اینجانب در طول مدت کارآموزی در قسمتهای مختلف آن واز نزدیک فعالیت داشته ولازم میدانم از همکاری وراهنمایئهای کلیه عزیزان بخصوص ازآقای مهندس آزادی مقدم که با توجه به مشغله کاری به سوا لات بنده پاسخ میدادند تشکر وقدر دانی نمایم .
‏فصل اول –‏ آشنایی کلی با مکان کار آموزی
‏وزارت راه وترابری در سال 1300 تحت عنوان وزارت طرق وشوارع فعالیت خود را در زمینه احداث راهای بین شهری بمنظور تسهیل برقراری ارتباط سریع با توجه به واردات وسایل نقلیه موتوری به داخل کشور آغاز نمود.
‏در حال حاضر چارت تشکیلاتی آن بصورت زیر میباشد.
‏مدیرکل
‏حراست
‏بودجه وبرنامه ریزی
‏پیمان ورسیدگی
‏معاون راه روستایی
‏معاون راهداری
‏معاون راهسازی
‏معاون اداری مالی
‏امور مالی ماشین آلات نظارت طرح ومطالعه
‏امور اداری
‏ تاسیسات راهسازی نقشه برداری
‏تدارکات
‏ نگهداری طرح ومطالعه نظارت
‏خدمات

‏نقلیه فنی مهندسی
‏فصل دوم- ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز
‏با توجه به اینکه وظیفه اصلی اداره راه وتربری احداث ،توسعه ونگهداری راههامیباشد لذا فعالیتهای آن با رشته اینجانب کاملاً منطبق و سازگار می باشد.
‏ کار آموزاینجانب در معاونت راههای روستایی اداره کل راه وترابری بوده ودر قسمتهای مختلف آن از جمله نقشه برداری ، کار با کامپیوتر جهت ورود اطلاعات نقشه برداری با برنامه road‏ سرکشی از پروژه های در دست اجرا بهمراه ناظر عالیه همکار ی با واحد طرح وبرنامه جهت پیگیری موافقتنامه های عمرانی.
‏معاونت راه روستایی اداره کل راه وترابری دارای واحدهای زیر می باشد
‏واحد طراحی ومطالعات، وظیفه طراحی انواع پلهای دالی لوله ای در دهنه ها ی مختلف وهمچنین دیوار هی حائل را بر عهده دارد،همچنین مطالعات شبکه راهها جهت جمع آوری اطلاعات مربرط به آمار راهها وتعیین اولویت بندی وتراکم آن در سطح شهرستانها .
‏واحد نقشه برداری ، وظیفه مسیر یابی ،میخکوبی وتهیه پروفیلهای طولی وعرضی وحجم عملیات خاکی را بر عهده دارد.
‏واحد نگهداری کار اولویت بندی و اجرا ونگهداری راههای آسفالته وشوسه را بر عهده دارد که شامل خط کشی محورهای آسفالته نصب علائم ایمنی وگاردریل ،لکه گیری وروکش محورهای آسفالته تیغه زنی شن ریزی و پاک کردن کانالها و ورودی وخروجی پلها را بر عهده دارد .
‏واحد نظارت ،کنترل کیفی اجرا پروژه های در دست اقدام وهمچنین بررسی صورت وضعیتها وصورتجلسات پیمانکاران را بر عهده دارد.
‏واحد طرح وبرنامه ریزی ،وظیفه اولویت بندی پروژه ها ،پیگیری اخذ موافقتنامه ها از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ،تهیه آمار وعملکرد وپیشرفت فیزیکی ،طرح زمانبندی اجرا پروژه ها را بر عهده دارد.
‏فصل سوم –‏آزمون آموخته ها ونتایج
‏-بازدید از نصب پل بیلی
‏این نوع پل از نوع پلهای اظطراری است که توسط ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت . این پل فلزی از نوع پیش ساخته وبصورت خرپا بوده که قطعات آن بوسیله افرادبا دست وبدون نیاز به جرثقال بوسیله پین وپیچ ومهره به هم وصل می شوند.
‏ستاد حوادث غیر مترقبه استان بمنظوربرقراری ارتباط در موقع ضروری نظیر وقوع سیل ،زلزله که منجر به تخریب پلهای موجود می گردد اقدام به خرید آن از شرکت ماشین سازی اراک نمود.
‏مزیت استفاده از پل
‏سبک بودن وزن قطعات پل بگونه ای که همه قطعات آن بوسیله افرا د قابل جابجایی میباشد.
‏قابلیت ساخت پل به طولهای مختلف .
‏اتصال قطعات پل بدون نیا ز به جوشکاری و…‏.
‏نصب سریع وآسان پل بدون نیاز به جرثقال ودستگاههای دیگر
‏قابلیت ساخت پل بصورت یک ویادو ردیفه جهت تحمل با رهای مختلف

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود رایگان فایل گزارش کارآموزی حسابداری

گزارش-کارآموزی-حسابداری
گزارش کارآموزی حسابداری
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 858 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏خدمات حسابداری شرکت شامل ارائه خدمات حسابداری، دفترداری شرکتها، پیگیری و تکمیل ‏مدارک حسابداری معوق، اصلاح حسابها، ارائه صورتهای مالی ضمنی و نهایی، تهیه صورتهای ‏مالی تلفیقی گروه شرکتها، تهیه صورتهای مالی از مدارک ناقص و سایر خدمات حسابداری و ‏مالی می باشد.
‏دریافت وپرداخت
‏معرفی حسابهای بانکی و تعیین مشخصات آنها از جمله کد حسابداری
‏ثبت انواع دریافت و پرداخت از قبیل صدور چک ، واگذاری چک ، واریز به بانک و برداشتهای بانک
‏صدور سند حسابداری صدور چک ، واگذاری چک ، واریز به بانک و برداشتهای بانک
‏تهیه صورت مغایرت بدون نیاز به ورود دستی اطلاعات
‏انتقال فایل صورتحساب بانک
‏انتقال اطلاعات مربوط به حساب بانک از نرم افزار حسابداری
‏پایاپای کردن دستی اقلام باز با استفاده از امکانات متعدد درنظر گرفته شده
‏دسترسی به حساب بانک
‏گزارش چکهای صادره و ابطال شده یک بانک دربازه زمانی مورد نظر
‏گزارش عملیات بانک به تفکیک نوع عملیات در بازه زمانی مورد نظر
‏امکان ارسال گزارشات به نرم افزار Excel
‏چاپ چک با امکان تنظیم فرم چاپ برای چکهای مختلف
‏تعیین محدوده مجاز کاربران
‏استفاده کنندگان ازصورتهای مالی
‏در ‏مطالب قبلی ‏در باره یک سیستم ‏حسابداری صحبت کردیم و دانستیم که اطلاعات بعد از پردازش به شکل ‏صورت های مالی ‏در می آیند . حال باید دید که چه کسانی از این اطلاعات استفاده میکنند‏ .
‏خدمات حسابداری شرکت شامل ارائه خدمات حسابداری، دفترداری شرکتها، پیگیری و تکمیل ‏مدارک حسابداری معوق، اصلاح حسابها، ارائه صورتهای مالی ضمنی و نهایی، تهیه صورتهای ‏مالی تلفیقی گروه شرکتها، تهیه صورتهای مالی از مدارک ناقص و سایر خدمات حسابداری و ‏مالی می باشد.
‏دریافت وپرداخت
‏معرفی حسابهای بانکی و تعیین مشخصات آنها از جمله کد حسابداری
‏ثبت انواع دریافت و پرداخت از قبیل صدور چک ، واگذاری چک ، واریز به بانک و برداشتهای بانک
‏صدور سند حسابداری صدور چک ، واگذاری چک ، واریز به بانک و برداشتهای بانک
‏تهیه صورت مغایرت بدون نیاز به ورود دستی اطلاعات
‏انتقال فایل صورتحساب بانک
‏انتقال اطلاعات مربوط به حساب بانک از نرم افزار حسابداری
‏پایاپای کردن دستی اقلام باز با استفاده از امکانات متعدد درنظر گرفته شده
‏دسترسی به حساب بانک
‏گزارش چکهای صادره و ابطال شده یک بانک دربازه زمانی مورد نظر
‏گزارش عملیات بانک به تفکیک نوع عملیات در بازه زمانی مورد نظر
‏امکان ارسال گزارشات به نرم افزار Excel
‏چاپ چک با امکان تنظیم فرم چاپ برای چکهای مختلف
‏تعیین محدوده مجاز کاربران
‏استفاده کنندگان ازصورتهای مالی
‏در ‏مطالب قبلی ‏در باره یک سیستم ‏حسابداری صحبت کردیم و دانستیم که اطلاعات بعد از پردازش به شکل ‏صورت های مالی ‏در می آیند . حال باید دید که چه کسانی از این اطلاعات استفاده میکنند‏ .
‏به طور ‏کلی استفاده کنندگان از اطلاعات مالی به دو دسته تقسیم می شوند . دسته اول استفاده ‏کنندگان درون سازمانی ودسته دوم استفاده کنندگان برون سازمانی .
‏استفاده کنندگان درون سازمانی ‏ :
 ‏اداره کنندگان یک موسسه شامل هیات مدیره و مدیر عامل ، ‏مدیران اجرایی و سرپرستان عملیات یک موسسه ، استفاده کنندگان درون سازمانی گزارشهای ‏مالی هستند . این افراد در سطوح مختلف مدیریت به ترتیب برای برنامه ریزی ، بودجه ‏بندی ، هدایت عملیات ، کنترل فعالیتها و انجام دادن اقدامات عادی و روزمره از ‏اطلاعاتی که توسط سیستم حسابداری یک موسسه فراهم می شود ( صورتهای مالی ) بهره می ‏گیرند‏ .
‏استفاده کنندگان برون سازمانی ‏ :
‏اشخاص و مراجع ذیحق ، ذینفع و ذیعلاقه ای که حق ‏دریافت اطلاعات مالی را از یک موسسه دارند و بر مبنای اطلاعات مالی دریافت شده ‏درباره حقوق ، روابط و داد و ستد های خود با موسسه قضاوت و تصمیم گیری می کنند ، ‏استفاده کنندگان برون سازمانی نامیده می شوند.
‏استفاده کنندگان برون سازمانی ‏هدفهای متنوعی در جهت دریافت اطلاعات مالی دارند . اما بطور کلی می توان این افراد ‏را بشکل زیر تقسیم کرد :
‏سرمایه گذاران : ‏اینها افرادی هستند که بیشتر از هر کس دیگر ‏به صورتهای مالی علاقه دارند . هدف سرمایه گذاران از بررسی صورتهای مالی 3 مورد ‏عمده زیر است‏:
‏نتایج عملیات و سودآوری موسسه ‏.
‏چگونگی ایفای مسئولیت های ‏مدیران‏ .
‏وضعیت مالی و بنیه اقتصادی و قدرت نقدینگی موسسه در ایفای تعهدات و ‏اجرای برنامه های آتی .
‏اعطاء کنندگان وام ، اعتبار و سایر تسهیلات مالی : ‏بانک ها ‏و موسسات اعتباری از این دسته اند . توجه افرادی که در این گروه هستند به سود دهی ‏معطوف نمی شود بلکه بیشتر توجه این افراد به قدرت نقدینگی موسسه در جهت باز پس دهی ‏تعهدات مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود می باشد
.
‏فروشندگان کالاها و خدمات ( بستانکاران ) : ‏اینها افرادی هستند که بطور مداوم با موسسه ارتباط مالی داشته ‏و کالا و خدمات را اغلب به شکل نسیه در اختیار موسسه قرار می دهند . این افراد مایل ‏اند از تداوم فعالیت موسسه آگاه شوند . همچنین این افراد به قدرت نقدینگی موسسه و ‏توانایی موسسه در جهت پرداخت به موقع طلبشان علاقه مند می باشند .
‏مشتریان : ‏افرادی هستند که بیشتر علاقه دارند که از تداوم ‏فعالیت موسسه آگاه شوند . چه در جهت خریدهای بعدی و چه به جهت تضمین های محصول و ‏خدمات بعد از فروش آن .
‏کارکنان : این افراد نیز در موسسه ذینفع می باشند و به 3 ‏علت به صورتهای مالی علاقه دارند :
‏مبانی و چگونگی محاسبه پاداش افزایش تولید ، ‏بهره وری ، مشارکت در سود و سایر حقوقی که به موجب قوانین و بنا بر قراردادهای دسته ‏جمعی کار به آنان تعلق می گیرد .
‏توانایی موسسه در پرداخت به موقع حقوق و مزایا .
‏تصمیم مدیران موسسه در جهت استخدام جدید ،باز خرید و  برکناری کارکنان ، ‏بهداشت کار و تسهیلات رفاهی .
‏دولت : ‏دولت که در نقش ‏حاکمیت ظاهر می شود 5 دلیل برای علاقه به صورتهای مالی دارد :
‏برنامه ریزی و ‏هدایت اقتصادی کشور .
‏اتخاذ تصمیمات و اعمال تدابیر لازم برای ایجاد ثبات ، ‏تعادل ، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی .
‏اخذ انواع مالیاتها و عوارض .
‏تأدیه حق ‏بیمه و سایر حقوق مربوط به برنامه های تأمین اجتماعی .
‏نظارت بر قیمتها و عرضه ‏کالاها و خدمات توسط مؤسسات .
‏سایر استفاده کنندگان : ‏این اشخاص که در واقع ذیعلاقه به صورتهای مالی هستند به طور ‏مستقیم در موسسه نفع ندارند . بلکه بیشتر مایلند که از تداوم مثبت موسسه نفع ببرند

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.