لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
14
1
f به نام خدا e
گزارش کارآموزی
فهرست مندرجات
عناوین صفحه
14
2
ترویج و آموزش کشاورزی 4
رابطه ترویج با تحقیق 6
رابطه تحقیق با آموزش 7
کمک مروج از طریق ارتباط با محقق 8
روشها و وسایل کمک آموزشی 9
نکات ایمنی هنگام سمپاشی 10
عوامل مؤثر در کاهش بازدهی کود و زراعت و باغبانی 11
هورمون Pix و کاربرد در پنبه 11
ارزش مبادله یک کیلو پنبه محلوج با سایر محصولات 12
کرم قوزه پنبه 12
کنه پنبه 13
14
3
رقم ساحل 14
بیماری بلاست برنج 15
سوختگی غلاف برنج 16
خسارت موشها به برنج 17
خسارت پرندگان به برنج 17
سیاهک دروغی برنج 18
پوسیدگی غلاف برنج 18
پوسیدگی ساقه برنج 19
پروانه کرم ساقه خوار برنج 19
اختلاف بین برنج و سوروف 20
پوسیدگی طوقه برنج 20
14
5
منابع و مأخذ 22
ترویج و آموزش کشاورزی
بطورکلی فعالیتهای ترویجی را که در غالب کشورهای جهان پذیرفته شده می توان به چنداصل استوار دانست:اصول اقتصادی ، اصول آموزشی و اصول اداری.
که در اینجا بطور اجمالی به اصول آموزشی ، اشاره خواهد شد:
برای اینکه سطح میزان بیشتر خواهی در بین جامعه روستائی بالا رود، و برای اینکه اندیشه های نو و شیوه های نوین کشاورزی در روستا رواج پیدا کند و برای اینکه حس همیاری و خودیاری در روستا ها فزونی یابد و سرانجام برای اینکه بتوان به هدفهای نهائی ترویج که همانا افزایش سطح درآمد روستائیان و رسیدن به کمال مطلوب در مظاهر مختلف زندگانی آنها دست یافت باید از لاقیدی ها و توکل داشتن روستائیان به طبیعت کاسته ، شک و تردید ها و اتکاء به غیر از میان آنها برطرف نموده و بالاخره حس همکاری و مأنوس شدن بکار های دسته جمعی را در آنها بطور شایسته ای بالا برد.یگانه عاملی که ما را در این مسیر به مقصود می رساند ، آموزش و تعلیم همگانی روستائیان می باشد و نمی توان از آن در هیچ مرحله ای از مکان و هیچ نوع فعالیتی صرفنظر کرد.
با آگاهی به این مسئله و در کل با توجه به اینکه روستائیان بدون آموزش قادر نخواهند بود فعالیتهای فنی ، اجتماعی و اقتصادی را به طرز پسندیده ای به انجام برسانند . ترویج اساس و رکن
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
34
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد شهر ری
گزارش کارآموزی
موضوع:
بدمینتون
1
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه 4
گزارش کار آموزی 7
تاریخچه بدمینتون در ایران 8
زدن ضربه های بالای سر با پرش جفت 11
زدن ضربه ها از سمت راست انتهای زمین با پرش جفت برای بازیکنان راست دست.. 15
چرا قوانین بازی بدمینتون به خصوص امتیاز گرفتن به صورت رالی درآمد؟ 17
جایگاه بدمینتون قاره آسیا در المپیک 18
بازی بدمینتون چند گیم دارد و در هر گیم چه امتیازی تمام می شود 21
نحوه زدن سویس و دریافت آن در بازی یک نفره 21
نحوه زدن سرویس دو نفره و ارزش و امتیاز گیری آن 23
تصویر سازی و سرعت یادگیری 26
خلاصه مطالب 30
طرح درسی 32
منابع 44
3
مقدمه
اصل ورزش را از یونان دانسته اند که به منظور چابکی بدن و ایجاد قوت انجام می یافت و پاروزنی، بوکس، کشتی، شنا، شمشیرزنی، تیراندازی، اسکی و ورزش هایی چون بیس بال، سافت بال و بسکتبال و انواع فوتبال و چوگان بازی، والیبال ، گلف ، انواع تنیس، شنا، پرتاب وزنه و ... جزو ورزش محسوب می شوند.
اولین ملتی که ژیمناستیک را بنیان و آن را نام نهاده اند، یونانیان قدیم می باشند، که ابتدا اصول ورزش در یونان خیلی خشن و ناصحیح بود و اولین نتیجه از ورزش را بزرگ نمودن عضلات بدن می دانستند. بعدها ورزش در یونان به شکل ریسمان بازی جان بازی درآمد و برای آن اهمیت زیادی قایل بودند و عمل کنندگان آن را آکروبات می نامیدند و این نوع حرکات را آکروباتیک می گفتند. به محل هایی که در آن جا ورزش می نمودند، ژیمنازیوم گفته می شد، که مهم ترین آن ها یکی لیسه و دیگری آکادمی نام داشت و چون مردم در آن محل ها لخت ورزش می کردند، کلمه ژیمناز از کلمه گیمنوس که به معنای لختی است گرفته و به آن محل ها نام نهادند و بعداً به عموم ورزش های بدنی نیز ژیمناستیک نام گذاشته شد.
مورخ مشهور، ویل دورانت می نویسد: آن (مدینه فاضله بچه ها) فنون خانه داری را به دختران و فنون شکار و جنگ را به پسران می آموختند و به پسران آموزش می دادند که چگونه شکار کنند و ماهی بگیرند و شنا کنند و همچنین شخم زدن کشت زارها، دام گستری، دامپروری و نشانه روی با تیر و نیزه را می آموختند، تا در جمع مخاطرات زندگی توان محافظت و حراست از خویش را دارا باشند.
اما اگر بیش تر در مساله دقت کنیم، در خواهیم یافت تعلیم و تربیت در حقیقت با پیدایش و سکنا گزیدن بشر در روز زمین آغاز شده است. خاک و سنگ و کوه و تپه و دریا و جنگل و جویبار و دیگر مظاهر طبیعت و نیز خود زندگی و نیازهای آن. نخستین کتاب های درسی نوع بشر بوده اند.
از قدیم ترین روزگاران و حتی پیش از پیدایش خط، نیاز به تأمین خوراک و پوشاک از راه شکار حیوانات و احتیاج به کسب توانایی برای مقابله با خطرهای طبیعی و دشمنان گوناگون، جوامع کهن بشری را واداشته بود که به امر تربیت بدنی، به عنوان یکی از مهم ترین امور
3
زندگی توجه نمایند و این حقیقت را دریابند که قدرت، استقامت، مهارت و سرعت را که در زندگی انسان ها از اهمیتی برخوردار است، می توان با بهره گیری از تمرین ها و فعالیت های جسمانی تا حد قابل ملاحظه ای تقویت کرد.
قتی دولت ها و حکومت ها تشکیل و تاسیس شدند، رهبران آن ها متوجه شدند که برای حفظ یا گسترش مرزهای خود، نیازمند بازوان توانایی هستند که در جنگ ها بتوانند پیروزی را برای آن ها به ارمغان آورند؛ ویل دورانت در این باره می نویسد:
از ضروریات دولت ها و تاکید بر روی حفظ نیروی جسمانی، پیروزمندی در جنگ هایی بوده است که متکی بر قدرت بدنی و نیرومندی جسمانی بوده است، و نیرومندی و مهارت بدنی، حاصل نخواهد شد، مگر در ورزش هایی که در بازی های المپیک مقرر گردیده است.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 133 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
1
1
1
2
دانشگاه ازاد اسلامی
واحد ایذه
گزارش کاراموزی
فهرست
مقدمه......................................................................6
فصل اول: شناخت مفاهیم اولیه واساسی کامپیوتر
1-1 تاریخچه پیدایش کامپیوتر؟.............................. 7 تا9
2-1 کامپیوتر چیست؟.............................................10
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 54 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
2
پروژه کارآموزی
شبکه:
یک شبکه در تعریفی ساده عبارت از مجموعهای از کامپیوترهای مستقل است که میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و منابع خود را با هم به اشتراک گذارند. برای این کار کامپیوترها به سختافزار و نرمافزار خاص شبکه نیاز دارند. سختافزار مورد نیاز عبارت از مجموعهای است که کامپیوترها را بهصورت فیزیکی به هم متصل میکنند. نرمافزار مورد نیاز چیزی است که به ما امکان میدهد تا سختافزار را برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات بهکار گیریم. نرمافزارهای مورد بحث، برای برقراری ارتباط انواع مختلف کامپیوترها با انواع سختافزارهای ارتباطی باید از مجموعه قراردادهای استاندارد شدهای پیروی کنند. ضمناً شبکهها با ابزارها و شیوههای مختلف میتوانند به هم متصل شده و شبکهای از شبکهها پدید آورند.
3
پروژه کارآموزی
بسته داده و راهگزینی بستهای:
یک بسته داده به مجموعه واحدی از اطلاعات که قابلیت ارسال برروی شبکه را داشته باشد اطلاق میگردد.اطلاعات اولیه قبل از ارسال برروی شبکه به بستههای کوچکتر تقسیم میشوند. این اطلاعات اولیه میتوانند یک فایل، یک پیام پستی، یک تصویر و نظایر آن باشد که میبایست بین دو کامپیوتر متصل به شبکه مبادله شوند. علاوه براطلاعات اصلی به ابتدا و انتهای هر بسته، مقداری اطلاعات کنترلی نیز اضافه میشود. این اطلاعات کنترلی بهعنوان مثال میتوانند نشانی گیرنده و فرستنده بسته اطلاعات در شبکه باشند.
شبکههای ارتباطی که برای انتقال اطلاعات بین اجزای خود، از بستههای داده استفاده میکنند؛ شبکههای راهگزینی بستهای نامیده میشوند.در این شبکهها علاوه بر ماشینهای اصلی ارسال کننده و دریافت کننده اطلاعات، ماشینهای دیگری نیز وجود دارند که وظیفه آنها رساندن بستهها از مبدأ به مقصد میباشد و اصطلاحاً مسیریاب نامیده میشوند. مسیریابها از اطلاعات کنترلی موجود در ابتدای هر بسته استفاده نموده و براساس جدول مسیریابی خود بهترین سیستم را برای رساندن بستهها به مقصد پیدا میکنند. نکته قابل توجه در شبکههای مبتنی بر راهگزینی بستهای این است که در بسیاری از موارد بستههای اطلاعاتی مرتبط با هم که از یک مبدأ به یک مقصد استفاده میشوند؛ مسیرهای متفاوتی را در شبکه طی میکنند. به این ترتیب در این نوع شبکهها خطوط ارتباطی و مسیریابها بهصورت مشترک و در یک زمان، برای برقراری ارتباط بین چند نقطه مورد استفاده قرار میگیرند و در صورت بروز اشکال یا از کار افتادن برخی مسیرها و مسیریابها در اکثر موارد هنوز امکان تبادل اطلاعات بین نقاط مختلف متصل به شبکه موجود میباشد.
3
پروژه کارآموزی
پروتکلهای ارتباطی و مجموعه پروتکلهای TCP/IP
در حوزه شبکههای کامپیوتری پروتکل یا قرارداد عبارت از مجموعهای از قوانین و ضوابط استاندارد شده میباشد که چگونگی برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات بین کامپیونرهای متصل به شبکه را تعیین میکند.
وقتی کامپیوترها با هم ارتباط برقرار میکنند؛ آنها در حقیقت مجموعهای از پیامها را با هم مبادله مینمایند. کامپیوترها باید در مورد قالب و مفهوم هر پیام با هم توافق داشته باشند تا بتوانند پیامی مناسب را ارسال نموده و پاسخهای مناسب را بازگردانند. یک پروتکل ارتباطی مشخص میکند که اولاً قالب و شکل پیامها چگونه باید باشد و ثانیاً مبادله پیام بین دو کامپیوتر با چه شیوه و طی چه مراحلی باید انجام پذیرد. پروتکلها در لایههای مختلف شبکههای کامپیوتری به کار گرفته میشوند و هریک قوانین و تعاریف خاص خود را دارند.
4
پروژه کارآموزی
شبکه اینترنت براساس مجموعه پروتکلهای خانواده TCP/IP کار میکند. از بین پروتکلهای مختلف این خانواده به FTP برای انتقال فایل، Telnet برای ارتباط پایانهای راه دور، SMTP برای تبادل پیامهای پست الکترونیک و PPP برای تبادل اطلاعات بین دو نقطه مجاور اشاره نمود.
TCP/IP از دو بخش اصلس تشکیل میگردد. بخش اول مجموعه پروتکلهای بین شبکهای (IP) است که وظیفه عمده آن افزودن اطلاعات کنترلی مورد نیاز برای رساندن بستههای داده به مقصد و در نهایت رساندن بستههای IP از مبدأ به مقصد میباشد. بخش دیگر مجموعة پروتکلهای کنترل انتقال (TCP) میباشد که وظیفه آن تقسیم اطلاعات اولیه به بستههای کوچکتر(قابل انتقال توسط شبکه) در مبدأ و چسباندن آنها به هم در مقصد و نیز منترل ورود بستهها براساس ترتیب ارسال از مبدأ میباشد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 56 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
نفت از دیدگاه زمین شناسی:
نفت گرانبهاترین ماده ای است که پایه های اقتصاد و صنعت جهان بر آن استوار است، نفت مخلوطی از هیدروکربنهای مختلف است و ترکیب شیمیائی ثابت و معینی ندارد، بر خلاف زغال سنگ که مطالعات مختلف منشأ گیاهی آنرا تائید می کند در مورد نفت وضع اینطور نیست و طرز تشکیل آنرا نمی توان با روشهای مستقیم دریافت زیرا نفت ماده ای سیال است که می تواند از محل تشکیل از راه خلل و فرج، درزها و شکافهای سنگهای پوسته به نقطه دیگر رخنه نماید و منابع زیرزمینی را بوجود آورد، ولی با در نظر گرفتن اینکه اکثر منابع نفت در سنگهای رسوبی و خصوصاً در ماسه سنگها، سنگهای آهکی و سنگهای آهکی رسی هستند که دردریاها همراه با آب نمک تشکیل گردیده اند میتوان با قاطعیت گفت که نفتها منشاء الی دارندو از بقایای موجودات بسیار کوچک دریایی بنام پلانکتون در میان لایه های رسوبی دریائی بوجود آمده اند.
بدین ترتیب که بقایای این جانداران ابتدا مانند باران به کف دریاها ریخته شده و در لا به لا و زیر رسوبات دانه ریزی مانند شیل و مارن مدفون شده اند، این سنگها نیز در لایه های رسوبات دیگربتدریج به اعماق پوسته برده شده و مواد آلی موجود در آنها تشکیل میگردد و اصطلاحاً به آن " سنگ مادر " می گویند.
نفت پس از تشکیل در اثر فشار از سنگهای دانه ریز مادر به سنگهای (متخلخلی) مانند ماسه سنگ و سنگ آهک که به آنها سنگ مخزن می گویند روان میشود، نفوذ نفت به سنگ مخزن را اصطلاحاً "مهاجرت" مینامند. هنگام مهاجرت چنانچه مانعی در سر راه نباشد نفت بتدریج به سطح زمین رسیده و بصورت چشمه های نفتی در میاید، تعداد زیادی از اینگونه چشمه ها در نقاط مختلف ایران وجود دارد
2
، موانعی که نفت را هنگام مهاجرت از حرکت باز میدارند و باعث انباشته شدن آنها میگردند، نفتگیر یا تله نفت نام دارند.
بیشتر منابع بزرگ نفت و گاز ایران در کوهپایه های زاگرس و فلات قاره خلیج فارس در تله های تاقدیسی و در مخازن سنگ آهک هستند که پوششی از ایندریت و گچ دارند، در دیگر نقاط ایران نیز منابع گاز وجود دارد.
شل نفتی:
به نوعی از سنگهای رسوبی دانه ریز که در ظاهر دارای نفت نبوده ولی در اثر دما و تقطیر قابلیت نفت دهی دارند شل نفتی گویند. این سنگها حاوی ماده آلی به نام کروژن هستند که در دمای 370 تا 480 درجه سانتیگراد مولکول آن شکسته میشود و قسمتی از آن به ماده ای شبیه نفت خام تبدیل میگردد.
شلهای نفتی دارای منشاء دریائی، دریاچه ها و یا مردابی هستند، این سنگها اکثراً به صورت لایه در میان سنگهای رسوبی یافت میشوند و پس از استخراج در کوره های مخصوص تقطیر، حرارت داده شده و بدینگونه نفت آنرا بدست می آورند. در ایران نهشته های شل نفتی در ارتفاعات زاگرس از اطراف کوهرنگ تا الیگودرز در سنگهای آهکی به صورت لایه های متعدد وجود دارد.
قیر طبیعتی:
3
میدانیم که نفت ماده ای است سیال که میتواند از محیط تشکیل و از طریق درزها و شکافهای موجود در سنگها به اطراف و خصوصاً به بالا روان شود و چنانچه مانعی در راه نباشد به سطح زمین تراوش نماید. تقطیر طبیعی (خشک شدن) و اکسیداسیون نفت در روی زمین باعث به وجود آمدن نهشته های قیر یا آسفالت طبیعی میشود این ذخایر به اشکال مختلف از قبیل عدسی، لایه ورگه میان دیگر سنگهای پوسته دیده شده است.
در ایران نهشته های قیر در نزدیکی استهبان، بوشهر، بهبهان، قصر شیرین و خرم آباد وجود دارد از آنها بهره برداری میگردد.
جستجو برای کشف نفت:
یک زمین شناس با استفاده از چکش مخصوص از یک رگه سنگ نمونه برداری میکند. پس از مشاهده چشم انداز منطقه و آزمایش سنگهای سطح زمین، زمین شناسان میتوانند نقشه های کامل و مفصلی از منطقه که ساختار لایه های سنگی زیرین را نشان میدهد تهیه کند. آنها با استفاده از مهارت فنی و تجربه گذشته خود، گاهی اوقات قادرند نقطه ای را نشان دهند و بگویند که در اینجا ممکن است نفت وجود داشته باشد.
با این حال هیچگاه نمیتوان بطور قطعی در منطقه ای خاص وجود نفت در زیر زمین را تأیید کرد. زمین شناسان میتوانند بگویند که شکل و وضع قرارگرفتن در منطقه مورد نظر به گونه ای است که میتوان حاوی نفت باشد، در نهایت تنها راه رسیدن به منابع نفت، حفاری در نقطه مورد نظر است.
اما پیش از حفاری، اقدامات دیگری هم برای اطمینان از درستی یافته های زمین شناسی باید انجام شود زمین شناسان و زلزله شناسان با استفاده از بعضی ابزار و وسایل علمی
4
، اطلاعاتی در مورد طبیعت و موقعیت سنگهای سطوح زیرین زمین بدست می آورند.
از جمله این اقدامات، اندازه گیری میزان تغییرات در حوزه مغناطیسی زمین یا نیروی جاذبه ناشی از انواع مختلف سنگهای زیرزمینی است. بطور کلی 98 تا 99 درصد از بودجه اکتشافات و تحقیقات زمین شناسی را آزمایشهای لرزه نگاری به خود اختصاص میدهد.
انفجار مقدار معینی دینامیت در شکاف زمین، ارتعاشات موجی شکل را باعث میشود که به زمین لرزه های کوچکی شباهت دارد. این امواج بسرعت به داخل لایه های زیرین پوسته زمین میرسد، این امواج هر بار به تحت بالائی لایه ای سخت برخورد میکند و بازتاب آن در سطح زمین توسط ژئوفون (میکروفون بسیار حساس ) دریافت میشود، ژئوفون امواج دریافت شده را به یک ضبط صوت بسیار دقیق انتقال میدهد. زلزله شناسان نوارهای ثبت علائم را مورد مطالعه قرار میدهند و با استفاده از مهارت و تخصص خود میتوانند تشخیص دهند که آیا شکل بندیهای زمین شناسی به شکلی که بتوانند یک تله نفتی را تشکیل دهد در محل موجود است یا نه.
البته ممکن است تله ای در منطقه مورد نظر شناسائی شود اما نفت در آن موجود نباشد و یا از نفت خالی شده باشد، بنابراین زلزله شناسان هم مانند زمین شناسان بسیار محتاطند.
حفاری برای استخراج نفت:
عملیات حفاری مانند عملیات اکتشاف کاری پرهزینه و وقت گیر است، لذا تا زمانیکه متخصصین زمین شناسی و لرزه نگاری مشترکاً در مورد نقطه مناسب برای حفاری به توافق نرسیده اند و کل حفاری در محل مستقر نمیشود