لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
در حال حاضر پروژة کارآموزی موردنظر مربوط به پروژه مسکونی
میباشد که از لحاظ سازهای اسکلت آن از نوع اسکلت بتنی و سقف از جنس تیرچه بلوک میباشد. در این خصوص کنترل موارد اجرایی – تهیه صورت وضعیتها – تأیید اردهای کارهای انجام شده و متره و برآورد و تهیه صورت جلسات مختلف در راستای کارهای انجام شده ، جزء عملیاتی است که هر روز به انجام میرسد کنترل موارد اجرایی مانند رفع نقصها و خرابیهای موارد اجرا شده اعم از رنگکاری ، لکهگیری ، درزها و ترکهای رفع ایجاد شده در دیوارهای داخلی و خارجی ، جوشکاری ، نازککاری و بسیاری موارد دیگر باید به دقت صورت پذیرد . همچنین تهیه صورت وضعیتها و … عملیات متره و برآورد ساختمان مدیریت نیز در این مدت به انجام رسید. ساختمان مدیریت این پروژه از نظر سازهای اسلکت آن از نوع اسکلت فلز و سقف از جنس تیرچه بلوک میباشد در این خصوص تعیین کدهای ارتفاعی (ترازیابی) ، خاکبرداری و خاکریزی ، لاشهچینی، سنگ مالون جهت بالا آوردن سطح فنداسیون و اجرای تیپبندی فونداسیون بر روی لاشه سنگهائی که قبلاً کار شده بود و همچنین اجرای بتن مگر آن از جمله کارهایی است که در اجرای کار به انجام رسیده است.
لازم به ذکر است در مرحلة آکسبندی ساختمان مدیریت ، در سه مرحله اصلاحیه از طرف مشاورین ابلاغ گردید که طبق اصلاحیه ، موقعیت و طرح اولیه داخلی بنا تغییر داده شد.
بعد از قالببندی فنداسیون و اجرای آرماتورگذاری مطابق نقشههای اجرایی ارائه شده توسط مشاور و نصب بین پیلتها و سپس اجرای عملیات بتنریزی و کنترل کلیه مسائل ذکر شده از جمله کارهایی است که طی روزهای کارآمدهای توسط اینجانب به انجام رسیده است.
لازم به ذکر است که قبل از عملیات بتنریزی کنترل سطح تراز کلیة بین پیلتها و هم تراز کردن آنها از جمله عملیاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.
1
در حال حاضر پروژة کارآموزی موردنظر مربوط به پروژه مسکونی
میباشد که از لحاظ سازهای اسکلت آن از نوع اسکلت بتنی و سقف از جنس تیرچه بلوک میباشد. در این خصوص کنترل موارد اجرایی – تهیه صورت وضعیتها – تأیید اردهای کارهای انجام شده و متره و برآورد و تهیه صورت جلسات مختلف در راستای کارهای انجام شده ، جزء عملیاتی است که هر روز به انجام میرسد کنترل موارد اجرایی مانند رفع نقصها و خرابیهای موارد اجرا شده اعم از رنگکاری ، لکهگیری ، درزها و ترکهای رفع ایجاد شده در دیوارهای داخلی و خارجی ، جوشکاری ، نازککاری و بسیاری موارد دیگر باید به دقت صورت پذیرد . همچنین تهیه صورت وضعیتها و … عملیات متره و برآورد ساختمان مدیریت نیز در این مدت به انجام رسید. ساختمان مدیریت این پروژه از نظر سازهای اسلکت آن از نوع اسکلت فلز و سقف از جنس تیرچه بلوک میباشد در این خصوص تعیین کدهای ارتفاعی (ترازیابی) ، خاکبرداری و خاکریزی ، لاشهچینی، سنگ مالون جهت بالا آوردن سطح فنداسیون و اجرای تیپبندی فونداسیون بر روی لاشه سنگهائی که قبلاً کار شده بود و همچنین اجرای بتن مگر آن از جمله کارهایی است که در اجرای کار به انجام رسیده است.
لازم به ذکر است در مرحلة آکسبندی ساختمان مدیریت ، در سه مرحله اصلاحیه از طرف مشاورین ابلاغ گردید که طبق اصلاحیه ، موقعیت و طرح اولیه داخلی بنا تغییر داده شد.
بعد از قالببندی فنداسیون و اجرای آرماتورگذاری مطابق نقشههای اجرایی ارائه شده توسط مشاور و نصب بین پیلتها و سپس اجرای عملیات بتنریزی و کنترل کلیه مسائل ذکر شده از جمله کارهایی است که طی روزهای کارآمدهای توسط اینجانب به انجام رسیده است.
لازم به ذکر است که قبل از عملیات بتنریزی کنترل سطح تراز کلیة بین پیلتها و هم تراز کردن آنها از جمله عملیاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.
1
توضیح اینکه پیچ و بولتهایی که در زیر بین پلیتها قرار دارد بایستی قبل از عملیات بتنریزی توسط گریس اندود شی تا پس از عملیات بتن ریزی زنگ نزند. براحتی جهت رگلاژ باز شود. و ویبره کردن بتن جزء اعمالی است که در مقاومت بتن نقش بسزایی دارد. پس از اینکه عملیات بتنریزی انجام پذیرفت تمامی بین پلیتها را باز کرده و اول سطح بین پلیتها توسط گروت هم تراز میگردد برای این منظور بالاترین تراز بین پلیت را انتخاب کرده و بقیه بین پلیتها را هم تراز با آن بیس پلیت هم تراز مینماییم. این ارتفاع توسط گروت هم تراز میگردد. (گروت ملاتی متشکل از ماسه با وی و سیمان میباشد) پس از حصول اطمینان از هم تراز بودن بیس پلیتها ، میتوان عملیات جوشکاری ستونها را شروع نمود. با توجه به نقشههای اجرایی ارائه شده از سوی مشاور تعیین سایز ستونها ، نوع اتصالات (ورقها ، نبشیها ، براکتها و …) و تعیین سایر عضوهای سازهای ساختمان بسیار مهم و حائز اهمیت است . زیرا بر اساس برآوردهای انجام شده حجم آهنآلات ما تعیین میگردد.
محوطه سازی :
محوطهسازی و اجرای فضای سبز پروژههای فوق نیز در حال اجرا میباشد.
مهمترین نکته در اجرای عملیات محوطهسازی ، تعیین وضعیت آبهای سطحی میباشد که این مهم با ترازیابی انجام میشود بدین صورت که از محلهایی که در ارتفاعی بالاتر قرار دارند شیب را به سمت مکانهایی که از تراز پایینتر قرار دارند هدایت میکنیم . برای این کار میتوان متناسب با نوع کار از جوی یا کانیو استفاده نماییم . کانیو اگر در کنار باشد یکطرفه و اگر در وسط باشد به صورت کامنچی دو طرفه اجرا میشود.
منظور از محوطه سازی تسطیح و آمادهسازی محوطه ساختمانهای پروژه ، سیستمهای ارتباطی شامل خیابان سازی ، پیادهرو سازی ، شبکههای جمعآوری آب و فاضلاب ، آبرسانی ، شبکههای توزیع نیروی برق و گاز و بالاخره ایجاد فضای سبز میباشد. پیمانکار موظف است با توجه به نقشههای اجرائی و برنامه زمانبندی اجرای عملیات ، نسبت به اجرای مرحله به مرحله کار اقدام نماید. تقدم و تأخر اجرای قسمتهای مختلف کار و هماهنگی آن با سایر پیمانکاران پروژه که زیر نظر دستگاه نظارت صورت میگیرد باید توسط پیمانکار رعایت شود تا از دوبارهکاریها و بوجود آمدن اشکالات بعدی جلوگیری شود. در صورت عدم رعایت نکات لازم در اجرای مرحلهای کار ، پیمانکار مسئول بروز اشکالات بعدی خواهد بود و برای رفع این مشکلات باید بخرج خود و زیر نظر دستگاه نظارت عمل نماید. (قبل از شروع عملیات اجرایی رعایت نکات زیر توصیه میشود )
1
نقاط ، نشانه و مبدأ و کارهای نقشهبرداری
نقاط اصلی ، نشانه و مبدأ طرح از طریق کارفرما و دستگاه نظارت تحویل پیمانکار خواهد گردید. پیمانکار موظف است که نسبت به حفظ و حراست این نقاط نهایت دقت را بعمل آورد. تغییرات احتمالی نقاط اصلی با نظر دستگاه نظارت انجام میشود. با توجه به ماهیت پروژه پیمانکار باید به تعداد لازم و کافی نقاط مرجع فرعی تعبیه نماید نقاط فرعی باید روی پایههای بتنی به ابعاد حداقل 10 ، 10 سانتیمتر و مستقر در عمق حداقل 70 سانتیمتر علامتگذاری شوند. پایههای بتنی باید رنگآمیزی و شمارهگذاری شده و حداقل 35 سانتیمتر بالاتر از سطح زمین قرار گیرند.
تخریب
ساختمانهای موجود و قدیمی و سایر مستحدثاتی که در محل پروژه موجود بوده و تخریب آنها برای اجرای طرح ضروری است باید قبل از تخریب اندازهگیری و صورت مجلس گردند ، عملیات تخریب باید با نظر و تأیید دستگاه نظارت صورت گیرد. در مورد آثار باستانی قبل از انجام هر گونه عملیات تخریب باید موافقت کتبی اداره حفاظت آثار باستانی توسط کارفرما کسب شود و عملیات تخریب بشرح فوق صورت مجلس و اجراء گردد. بهنگام تخریب ساختمانها باید اصول بهداشتی و ایمنی کامل رعایت گردد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
38
دانشگاه جامع علمی کاربردی
واحد 34
درس:
پروژه کارآموزی
موضوع:
چاپخانه
اهداف پروژه :
در طی این تحقیق ما قصد داریم راه های ایجاد کار را بشناسیم تا پس از پایان درس ، توجه به قوه خلاقیت فردی و در نظر گرفتن استعدادهای موجود و پی بردن به نیازهای جامعه و شناخت امکانات موجود در گروه های چند نفره و اقدام به اشتغال زایی کردن تا این نسل جوان جویای کار در جامعه صاحب کار شوند . برای شروع کار از تجربیات کار آفرین محترم آقای یادگاری جهت راه اندازی چاپخانه استفاده نمودیم .
38
دانشگاه جامع علمی کاربردی
واحد 34
درس:
پروژه کارآموزی
موضوع:
چاپخانه
اهداف پروژه :
در طی این تحقیق ما قصد داریم راه های ایجاد کار را بشناسیم تا پس از پایان درس ، توجه به قوه خلاقیت فردی و در نظر گرفتن استعدادهای موجود و پی بردن به نیازهای جامعه و شناخت امکانات موجود در گروه های چند نفره و اقدام به اشتغال زایی کردن تا این نسل جوان جویای کار در جامعه صاحب کار شوند . برای شروع کار از تجربیات کار آفرین محترم آقای یادگاری جهت راه اندازی چاپخانه استفاده نمودیم .
2
پیشگفتار
صنعت چاپ در کشورها سابقه ای دیرینه دارد شاید پیش تر از بسیاری صنایع جدید ، صنعت چاپ به کشورها وارد شد بنا بر این انتظار می رود از نظر نیروی کار متخصص و رعایت استاندارد های حرفه ای نیز نسبت به صنایع دیگر از موقعیت بهتری برخوردار باشد اما با نخستین مراجعه به چاپخانه و پایگیری یک کار چاپی به آسانی فهمیده می شود که این صنعت از نظر ترتیب نیروی کار ماهر و انتقال دانش فنی بس فقیر است و در این زمینه هیچ کار اساسی و قابل اعتنایی صورت نگرفته است . نبود آموزش عالی معتبر چاپ و حتی دوره های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه ای در کشور انتقال دانش فنی را به طور عمده به آموزش استاد شاگردی محدود ساخته ، بنابراین نیروی کار دوره دیده هیچ سطحی (عالی تکنسین و کارگری ) تربیت نشده است . بخت خابیده آموزش چاپ به تازگی بسیار شده و طی چند سال اخیر آموزش ، نقل مجلس خانواده چاپ بوده و حرکت هایی در این زمینه صورت گرفته است . اما هنوز تا تحقق آموزش هدفمند و برنامه ریزی شده و کار بست آموخته ها در عمل و رعایت استاندارد های حرفه ای راه درازی در پیش داریم و تلخی تجربه های گذشته در کام ها از خوش بینی بر خدر مان می دارد . گستردگی و تنوع رشته ها چاپ و مواد مصرفی و روش های آن به گونه است که کسب تخصص در همه شاخه های آن نا ممکن می نماید . بنابراین آموزش چاپ در هه رشته ها و شاخه های آن مستزم برنامه ریزی دقیق ، سرمایه گذاری قابل توجه و ایجاد فضاها ، امکانات ، کارگاه ها و آزمایشگاه های مناسب و همچنین توجیه مدیران و دست اندر کاران چاپ است و انجام چنین کار بزرگی تنها با مشارکت فعال خانواده بزرگ چاپ نهادهای صنعتی و مسؤلان دولتی این رشته مسیر می شود اما تازمانی که چنان موافقت و همیاری و اقدام بنیانی صورت نگرفته است ، نمی توان دست روی دست گذاشت باید عطش تشنگان دانش را در خانواده چاپ حتی به قدر جرعه ای یا قطره ای فرو نشاند .
2
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
اسامی
1. منصور اسلامی
2. سید سینا شاهرخی.
3. عنوان پروژه: چشم پزشکی یا مدیریت.
4. محل پروژه: شهر عینک.
5. چارت سازمانی: ساخت عینکهای طبی و آفتابی.
6. شرح وظایف سازمان: توضیحی از مدیریت تا رده در پایین مسئولیتی.
7. شرح مختصر از موضوع پروژه: شرح حال اجمالی از اقدام به گرفتن نسخه از چشم پزشک و انتخاب فریم و عدسی طبی و ساخت آن.
8. و...
1
اسامی
1. منصور اسلامی
2. سید سینا شاهرخی.
3. عنوان پروژه: چشم پزشکی یا مدیریت.
4. محل پروژه: شهر عینک.
5. چارت سازمانی: ساخت عینکهای طبی و آفتابی.
6. شرح وظایف سازمان: توضیحی از مدیریت تا رده در پایین مسئولیتی.
7. شرح مختصر از موضوع پروژه: شرح حال اجمالی از اقدام به گرفتن نسخه از چشم پزشک و انتخاب فریم و عدسی طبی و ساخت آن.
8. و...
2
بخشهای پروژه
1. RFP (تعریف پروژه) شامل- موضوع- چارت سازمانی- شرح وظایف.
2. نمودار گانت (Gant)
3. DFD (سطح صفر- سطح یک)
4. D.TA (جدول تصمیم گیری) و
D.TR (درخت تصمیم گیری)
5. ERD (نمودار ارتباط موجودیت ها)
3
ساخت عینکهای طبی و آفتابی
مدیریت
چشم پزشکی یا بینائی سنج
مسئول فنی عینک سازی محل
ساخت عینک های طبی و آفتابی
مسئول امور مالی.
قسمت کلیه دریافت ها و پرداخت های کل مجموعه
مسئول فروش.
قسمت فروش عینک های طبی و آفتابی و فروش عدسی های طبی و ملزومات دیگر
مسئول خرید.
قسمت خرید عینک های طبی و آفتابی و خرید عدسی های طبی و ملزومات دیگر
چارت سازمانی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 65 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
1
گزارش کارآموزی(2)
موضوع: احداث ساختمان مسکونی
2
فهرست مطالب
مقدمه
*********************************************
فصل اول
بررسی بخشهای مرتبط بابخش کار آموزی
بررسی آموخته ها و پیشنهادات **********************************************
فصل دوم
تخریب
رعایت اصول ایمنی در تخریب
**********************************************
فصل سوم
تجهیز کارگاه
انبار کردن سیمان
پیاده کردن نقشه
پی کنی
کرسی چینی
نحوه کرسی چینی یا ساخت پی سنگی
**********************************************
فصل چهارم
قالب بندی
انواع قالب از لحاظ جنس
3
قالب چوبی
**********************************************
فصل پنجم
آرماتوربندی
هدف از بکار بردن فولاد در قطعات بتنی
بستن میلگردها به همدیگر
نحوه خم کردن میلگردها
برش میلگردها
آچار خم کن یا آچار F
نحوه ساخت شناژهای افقی وعمودی
قالب بندی شناژهای افقی و عمودی
فاصله نگهدار یا لقمه
قلاب انتهای میلگرد و اندازه استاندارد آن
**********************************************
فصل ششم
بتن سازی
حمل بتن
نسبت های اختلاط
بتن ریزی
بتن ریزی در هوای گرم
بعضی از مسائلی که ممکن است در بتن تازه بوجود اید
مشخصات نا مطلوب بتن اب انداخته
تراکم بتن
نگه داری از بتن
4
هم سطح کردن کف اتاقها با شناژ افقی
دیوار چینی
قالب بندی شناژ های عمودی
نحوه پر کردن شنا ژهای عمودی
هم سطح کردن دیوار
قالب بندی سقف
حمل ونقل وانبار کردن تیرچه ها
بلوک
میلگرد های ممان منفی
میلگردهای حرارتی
کلاف عرضی
قلاب اتصال
بتون ریزی سقف
افت بتن (انقباض)
عوامل موثر در افت
راههای مقابله با افت
خزش یا وارفتگی
**********************************************
عوامل موثر بر خزش
راههای مقابله با خزش
خستگی در بتن
روشهای مراقبت از بتن سقف
شمشه گیری
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
بانک اطلاعاتی چیست 3
استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده 3
استفاده از بانک اطلاعاتی 3
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی 4
معایب استفاده از بانک اطلاعاتی 5
اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی 5
بانک اطلاعاتی SQL 6
تاریخچه SQL 6
زبان SQL 7
نقش SQL 9
قابلیت ها و مزایای SQL 11
استقلال فروشنده 12
قابلیت استفاده از انواع سیستم های کامپیوتری 12
استانداردهای SQL 13
تأیید IBM 14
پایه و اساس رابطه ای SQL 14
زبان کامل بانک اطلاعاتی 14
تعریف داده ها در هر زمان 15
مقدمه ای بر دلفی 15
مزایای دلفی 16
انواع داده ها در دلفی 16
روش طراحی برنامه شیء گرا 17
آنچه برای نصب دلفی نیاز است 17
نصب و راه اندازی دلفی 18
اجزای سازنده برنامه دلفی 19
چگونه با دلفی برنامه بنویسیم 20
انواع فایلها در دلفی 22
اجرای دستورات SQL در دلفی 23
خلاصه فصل اول 25
فصل دوم
شناخت سیستم 26
برنامه ریزی سیستم تاکسی تلفنی 26
تقسیم بندی کل سیستم 28
چارت سازمانی 29
شرح وظایف نمودار سازمانی 30
شکل ظاهری محل 31
زمان بندی پروژه 32
نمودار CPM(ctitical Path method) 33
نمودارهای DFD(Data flow Diagram) 36
نمودارهای DSD 38
خلاصه فصل دوم 41
فصل سوم
فرم ها و کدهای به کار رفته در پروژه 42
بانک اطلاعاتی چیست؟
در بانک اطلاعاتی تعاریف گوناگونی شده است که تعریف زیر از همه جامع تر به نظر می رسد : بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارت اند از : حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارت اند از نتایجی که از ترکیب داده ها حاصل می گردند. مؤسسات و سازمان معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن ها استفاده می کنند.
استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده
در این روش در فایل های جداگانه قرار می گیرند و برای استفاده از داده های موجود در آن فایل ها، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی سیستم پردازش فایل ها می گویند.
استفاده از بانک های اطلاعاتی
در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می گیرند در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سر درگمی با صرف وقت اندکی، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در بانک اطلاعاتی اخذ کند. امروزه اکثر مؤسسات و سازمان ها سعی می کنند از سیستم اطلاعاتی استفاده کنند. برای پی بردن به تفاوت دو روش ذکر شده مؤسسه ای را در نظر بگیرید که داده های مربوط به حقوق کارمندان، بیمه ، تنبیه و تشویق را در چهار فایل جداگانه قرار داده برای اخذ خروجی های مورد نیاز، سیستم های جداگانه ای برای آن ها نوشته است.
کار سیستم حقوق، محاسبه دستمزد کارکنان با استفاده از داده های موجود در فایل حقوق، کار سیستم بیمه، پردازش داده های موجود در فایل بیمه و کار سیستم های تنبیه و تشویق، پردازش داده های موجود در فایل های تنبیه و تشویق می باشد. هریک از این سیستم ها می توانند خروجی مناسبی را تولید کنند، اما اگر بخواهیم اطلاعات جدیدی مانند آنچه در زیر آمده است اخذ کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
1.کارمندانی که دارای حقوق مشخصی بوده به تعداد دفعات مشخصی تنبیه یا تشویق شده اند.
2 . کارمندانی که در تاریخ معینی استخدام شده مبلغ خاصی برای آن ها از طرف بیمه هزینه شده است.
3. کارمندانی که تعداد دفعات تنبیه آن ها بیشتر از تعداد دفعات تشویق باشد و برعکس.
در همه موارد بالا و مواردی مشابه مجبوریم از داده های موجود در دو یا چند فایل استفاده کنیم که کار ساده ای نیست. زیرا ممکن است داده های موجود در فایل ها دارای فرمت یکسانی نباشند. در حالی که اگر مؤسسه سیستم اطلاعاتی خود را به صورت بانک
اطلاعاتی تشکیل دهد با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد. شکل 2-9 نشان دهنده سیستم بانک اطلاعاتی مؤسسه سابق الذکر است.
در سیستم جدید، تمامی داده های موجود در فایل های طراحی شده در روش اول، در یک فایل بزرگ تر به نام بانک اطلاعاتی قرار می گیرند که در نتیجه پردازش داده ها و اخذ گزارش های جدید آسان تر خواهد بود.
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی
مزایای استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی به جای سیستم پردازش فایل ها را می توان چنین برشمرد :
جلوگیری از اتلاف حافظه در ذخیره کردن داده ها
ایجاداطمینان نسبت به گزارش های به دست آمده
اخذ گزارش های جدید ساده است.
سرعت پردازش داده ها بالاست.
داده ها از سیستم های کاربردی مستقل هستند.
تمرکز در مدیریت داده ها به خوبی امکان پذیر است.
معایب استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی
بانک اطلاعاتی با همة مزایایش، معایبی نیز دارد که این معایب در مقابل مزایای فوق ناچیزند، از جمله :
چون طراحی بانک های اطلاعاتی ساده نیست، جهت ایجاد آن به متخصصان ماهری نیاز است.
به دلیل متمرکز بودن سیستم اطلاعاتی، امکان آسیب پذیری سیستم زیاد است. یعنی، اگر یک قیمت از سیستم از کار بیفتد، ممکن است در کار بقیه قسمت ها خلل ایجاد شود.
اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی
کاربران
سیستم بانک های اطلاعاتی
داده های موجود در بانک های اطلاعاتی
کاربران کسانی هستند که به نحوی به بانک اطلاعاتی سروکار دارند. بر اساس نوع کاری که کاربران با بانک اطلاعاتی دارند، می توان آن ها را به سه دسته تقسیم کرد: